Contractenrecht

Direct advies?Stel uw vraag
3 resultaten

Ik heb mijn product al 5 keer ter reparatie naar de verkoper gebracht. Kan ik mij beroepen op niet- goed-geld-terug?

Ja, na ongeveer 3 keer (het aantal is afhankelijk van het product en de situatie) mag je om een nieuw product vragen. Biedt hij geen vervanging aan dan mag je zoals gezegd de overeenkomst ontbinden en je geld terug eisen.

Ik heb mijn product voor reparatie terug gebracht, want het werkte niet naar behoren. Nu brengt de verkoper de kosten van de reparatie bij mij in rekening. Moet ik de rekening nu betalen?

Als het product binnen zes maanden kapot ging en de verkoper kan niet bewijzen dat dit door jouw fout is gebeurd, mag hij de kosten niet bij jouw in rekening brengen. Is het product na langer dan 6 maanden kapot gegaan (en is er geen garantie van toepassing) dan moet jij bewijzen dat het niet door jouw fout komt. Is dat het geval, dan hoef je niet te betalen.

Ik heb van de verkoper een product gekregen die anders is dan dat ik besteld heb. De verkoper zegt dat het product precies hetzelfde is het product dat ik besteld heb?

Ja, het product is zogezegd “non-conform”. Dat houdt in dat het niet de eigenschappen bezit dat je mocht verwachten en dat is in dit geval het geval. Had de verkoper bij de bestelling al gezegd dat het product iets afweek van de bestelling dan kan je geen beroep doen.

Vraag niet gevonden?

We helpen u graag verder, neem contact met ons op of bel ons vrijblijvend op 0900 - 238 238 2