Als werkgever wordt u dagelijks geconfronteerd met arbeidsrechtelijke kwesties. U moet arbeidsovereenkomsten opstellen, wordt geconfronteerd met disfunctionerende of zieke werknemers, krijgt te maken met arbeidsconflicten of uw bedrijf moet reorganiseren wegens veranderingen van de marktomstandigheden.

Sommige van deze kwesties zijn eenvoudig op te lossen, andere zijn complexer van aard. Een aantal belangrijke zaken voor u als werkgever staan hieronder op een rij.

Werknemer

Is uw voormalige werknemer voor een concurrent gaan werken? Is er een concurrentiebeding? Of wilt u bepaling uit de arbeidsovereenkomst van uw werknemer afdwingen?

Directeur

Als werkgever, Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) of Raad van Commissarissen (RvC) heeft u te maken met andere ontslagregels voor de statutair directeur dan voor “normale werknemers”. Lees meer.

Ambtenaar

Het arbeidsrecht voor ambtenaren zit op een aantal onderdelen anders in elkaar dan voor werknemers. Denk bijvoorbeeld aan de ontslagregels; ontslagredenen en ontslagprocedure.

Heeft u personeel in dienst en wilt u advies over een arbeidscontract of een mogelijk ontslag? Heeft u een conflict met een werknemer, ambtenaar of statutair directeur? Of zijn er problemen bij de organisatie? Huis Advocaten is u graag van dienst!

Advocaat arbeidsrecht

Een goede voorbereiding is het halve werk. Het is raadzaam om van begin af aan juridisch advies in te winnen. Hierdoor kunt u onaangename verrassingen, extra kosten of andere negatieve aspecten, voorkomen.

Is het uitgelopen op een conflict of loopt er reeds een procedure? Onze advocaat arbeidsrecht staat u graag bij met een eerlijk advies op maat over uw kansen, mogelijkheden en obstakels.

Hulp

Mail uw vrijblijvende zaakevaluatie of bel onze intakebalie op 0900 - 238 238 2 (3 cent per minuut) . Wij beoordelen dan uw zaak met de juiste advocaat arbeidsrecht en de vestiging bij u in de buurt. Op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00.